Plan dnia

07.00 – 08.30
przyjmowanie dzieci do placówki, zabawy dowolne
08.25 – 08.30
czynności higieniczne
08.30 – 08.50
śniadanie
08.50 – 09.00
czynności higieniczne
09.00 – 11.00
zajęcia rozwijające tematycznie, językowe,
ruchowe, plastyczne, w tym wyjście na spacer
11.00 – 11.15
czynności higieniczne
11.15 – 11.45
pierwsza część obiadu (drugie danie)
11.45 – 12.00
czyszczenie zębów
12.00 – 12.10
słuchanie czytanej bajki “na dobranoc”
12.00 – 14.00
drzemka/wypoczynek dzieci
14.00 – 14.30
czynności higieniczne
14.30 – 15.00
druga część obiadu (zupa, podwieczorek)
15.00 – 17.00
zabawy dowolne, czytanie, oglądanie książeczek
przy sprzyjającej pogodzie wyjścia na plac zabaw/
odbiór dzieci

Nasze zajęcia

  • „Przywitanie”: piosenki, zabawy integracyjne z elementami metody umuzykalniającej E.E. Gordona i logorytmiki;
  • Angielski z elementami Programu Powszechnej Dwujęzyczności;
  • Zajęcia plastyczne: m.in. malowanie farbami; mieszkanie kolorów; malowanie palcami; pędzlami i innymi narzędziami; kolorowanie kredkami świecowymi; praca z klejem; praca z masami z elementami Smykomultisensoryki
  • Zajęcia ruchowe: „Turlanki, Przytulanki” z elementami metody Ruchu Rozwiającego według Weroniki Sherborne; zajęcia z elementami jogi dla dzieci; gimnastyka z elementami Muzycznej Gimnastyki
  • Zabawy z chustą animacyjną; chustami; woreczkami sensorycznymi; instrumentami
  • Niemalże codziennie (oprócz wyjątkowo niesprzyjającej pogody: silnego deszczu, mocnego wiatru, temperatury poniżej -8 lub w przypadku smogu) dzieci spędzają czas na dworze na naszym terenie zielonym z placem zabaw. W przypadku dobrej pogody i dłuższych dni (latem) staramy się aby dzieci jak najwięcej czasu spędzały na powietrzu: do południa ok. 1,5 – 2 godzin, po południu od ok. 15.00. W ramach wyjścia na spacer uczymy dzieci zorganizowanego chodzenia (również na dłuższe dystanse), chodzenia z wężem i w parach. Na naszym terenie zielonym dzieci mogą bawić się w dużej piaskownicy, na urządzeniach sprzyjających rozwojowi koordynacji ruchowej, wzmocnienia tężyzny fizycznej; chodzenia po ścieżce sensorycznej; obserwujemy przyrodę: m.in. ślimaków, mrówki i po prostu dobrze się bawimy

Za czynności higieniczne uznawane są: mycie rąk, twarzy (nie używamy mokrych chusteczek), nocnikowanie, zmiana pieluszki